XV Konkursu Wiedzy o Gminie Malanów
I ORGANIZATOR
Organizatorem konkursu jest: Centrum Kultury i Biblioteka Publiczna w Malanowie
II CELE KONKURSU
- Przybliżenie uczniom dziedzictwa kulturowego Ziemi Malanowskiej.
- Poszerzenie wiedzy o Gminie Malanów w aspekcie historycznym, społecznym, gospodarczym, kulturalnym i sportowym.
- Propagowanie wiedzy na temat funkcjonowanie władz samorządowych.
- Rozbudzenie lokalnego patriotyzmu i kształtowanie poczucia własnej tożsamości.
III ZASADY UCZESTNICTWA
- Konkurs organizowany jest dla uczniów klas siódmych szkół podstawowych z terenu Gminy Malanów.
- Szkoły reprezentowane są przez 3-osobowe drużyny uczniów każdej siódmej klasy.
- Pozostali uczniowie tych klas są widzami i kibicami, ale w określonych zadaniach zostaną włączeni do konkursowych rozgrywek.
- Odpowiedzi na pytania udziela kapitan drużyny lub wyznaczona przez niego osoba.
- Podpowiedzi z widowni powodują nie uznanie odpowiedzi, a tym samym stratę możliwych do uzyskania punktów.
- W przypadku uzyskania przez dwie drużyny jednakowego dorobku punktowego o kolejności miejsc zdecyduje dogrywka.
- Nad przebiegiem konkursu czuwać będzie powołane przez organizatora jury.
IV TERMIN I MIEJSCE KONKURSU
- Kartę zgłoszenia należy dostarczyć do Centrum Kultury i Biblioteki Publicznej w Malanowie w nieprzekraczalnym terminie do dnia 03.11.2023 r.
- Konkurs odbędzie się 8 listopada 2023 r. godz. 12:00 w Centrum Kultury i Bibliotece Publicznej w Malanowie ul. Kaliska 2.
V TEMATYKA KONKURSU
Konkurs obejmuje wiedzę z zakresu:
- Gmina Malanów na tle powiatu tureckiego
- Charakterystyka gminy
- Ciekawe miejsca i zabytki
- Ochrona przyrody i krajobrazu w gminie
- Historia gminy i parafii
- Administracja publiczna
- Najważniejsze zakłady produkcyjne
- Oświata, kultura, sport
VI ŹRÓDŁA WIEDZY
Informacje obejmujące tematykę konkursu można pozyskać m.in. z następujących źródeł :
- www.malanow.pl
- Gazeta Malanowska rocznik 2022-2023
- Cyfrowe Archiwum Historii Gminy Malanów
Zamieściła: K.W.
Pliki do pobrania